مقالات آموزشی

کاربرد میز کنسول

میز  کنسول جزء عناصر کاربردی در چیدمان منازل محسوب می شوند و در فضاهای مختلف خانه، قابل استفاده هستندکه علاوه بر کاربرد اصلی خود در موارد دیگری چون چیدمان سایر وسایل دکوری بر روی سطح آنان مورد استفاده قرار می گیرند.به همین دلیل، انواع میزهای کنسول در ابعاد و سبک های متفاوت ساخته شده و وجود دارند.

به طور معمول از میزهای کنسول جهت پر نمودن فضاهای خالی و ایجاد تقارن بصری و هویت بخشیدن به فضا،استفاده می شود.با قرار دادن این عنصر در جکاربرد میز کنسولداره ای بی روح و چیدمان متناسب و هارمونیک عناصری چون مجسمه،قاب عکس،چراغ، گلدان و … فضای بی روح و ساده را میتوان به یک فضای بسیار زیبا و دلنشین تبدیل نمود.برای نمونه به میز کنسول تصویر زیر توجه فرمایید.

.

در فضاهایی ممکن است که این عنصر همراه با آینه استفاده شود که با ایجاد هارمونی بین میز و آینه، علاوه بر ایفای نقش میز، وجود عنصر پرکاربرد آینه را نیز پررنگتر کرده و استفاده بهتر از آن را میسر می کند.

کاربرد میز کنسول جای گیری میز در زیر آینه و هارمونی رنگ مابین این دو فضایی متفاوت را ایجاد نموده و حضور میز، موجب تاکید بیشتر بر آینه شده و امکان بیشتری به کاربر جهت استفاده از آینه را داده است. درضمن، قرار گیری سایر اجزا ی دکوری و انعکاس تصویر آنها در آینه، ارتباط بیشتر بین میز و آینه ایجاد کرده و فضایی جذابتر و متفاوت را به وجود آورده است.

چیدمانی متقارن و متناسب روی میز کنسول

ایجاد تقارن و تناسب بصری در چیدمان روی میز، بسیار پراهمیت بوده و هنگام چیدمان باید به آن توجه زیادی نمود.زمانی که در یک فضا از میز کنسول استفاده می کنید اگر به تقارن و تناسبت چیدمان روی آن توجه نکنید و یا به زبانی دیگر، سلیقه به خرج ندهید، استفاده از این عناصر پرکاربرد و زیبا، پاسخی عکس خواهد داد و جز آشفتگی فضا چیز دیگری را برای شما به ارمغان نخواهد آورد.

کاربرد میز کنسولاین میز کنسول که از کنار هم قرار گرفتن ۲ شکاف بر روی پایه و یک طبق در زیر آن ساخته شده، دارای تقارنی نسبی است. با اینکه ممکن است بعضی عناصر

میز کنسول المانی برای فضای نشیمن

گاهی اوقات از میزهای کنسول به عنوان نقطه کانونی برای قرارگیری صندلی و مبلمان و ایجاد فضای نشیمن در چیدمان استفاده میشود.میز کنسول با توجه به قرار گیری اجزای زیبای دکوری بر روی آن می تواند نقطه کانونی بسیار زیبائی برای فضاهای نشیمن خانوادگی و حتی در جاهایی رسمی،بنا به نوع و سبک آن باشد.کاربرد میز کنسول برای انتخاب میز کنسول به چه مواردی باید توجه کرد؟

۱- قبل از اینکه بخواهید میز کنسول بخرید ابتدا جای آن را در دکوراسیون منزل تعیین نمایید تا ابعاد و اندازه میز را بدانید.
۲- کنسول مورد نظر باید با سبک دکوراسیون شما همخوانی و هارمونی داشته باشد.به طور مثال برای منزلی با دکوراسیون کلاسیک باید کنسولی که بیشتر از چوب در آن استفاده شده است و دارای جزییات و ریزه کاری های سبک کلاسیک است انتخاب و برای منزلی که دارای دکوراسیون مدرن است کنسولی که ساده تر و از متریال هایی مانند فلز،شیشه و … در آن استفاده شده است استفاده نمود.
۳- سعی شود که جنس کنسول از مواد با کیفیت و با دوام باشدو تا جای ممکن، ست مبلمان منزلتان باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *