مقالات آموزشی

سبک دکوراسیون مدرن

سبک دکوراسیون مدرن یکی از انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی است که در میانه قرن بیستم رواج یافت. این سبک دارای زیبایی بدون پیچیدگی بوده و باعث تعریف طراحی از دریچه جدیدی شده است. سبک مدرن بر فرم‌های مرتب، الگوهای معاصر و یک جریان یکدست بین فضاهای داخلی و خارجی استوار است که باعث ایجاد آرامش و راحتی و شیک بودن می‌شود. در این مطلب سعی کرده‌ایم چند نمونه دکوراسیون مدرن شیک و زیبا از قسمت‌های مختلف خانه را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

سبک دکوراسیون مدرن

یکی از ویژگی‌های مهم در سبک دکوراسیون مدرن، پنجره‌های بزرگ هستند. در این سبک اصطلاحا گفته می‌شود که خانه‌های مدرن، فضاهای داخلی را بیرون برده و برعکس آن فضاهای خارجی را به داخل منزل می‌آورند. این عبارت عجیب به دلیل اسفاده از در و پنجره‌های بزرگ در خانه‌های به سبک مدرن است که باعث می‌شود به راحتی از داخل خانه بیرون را مشاهده کرده و نور کافی نیز به داخل منزل برسد. شما می‌توانید بدون اینکه خرابی زیادی داشته باشید، بیرون را با زیبایی تمام به درون منزل خود بیاورید. پنجره‌ها را بدون پرده بگذارید یا نورگیر سقفی قرار دهید. می‌توانید از کاغذ دیواری نیز استفاده کرده و یا وسایل دیگری را به شکل طبیعی در اتاق خود قرار دهید که با نور طبیعی کاملا منطبق شوند. رنگ‌های خنثی و گاهی تیره نیز یکی دیگر از ویژگی‌های اصلی دکوراسیون مدرن هستند. رنگ‌های تیره باعث ایجاد سبکی ویژه و خاص شده و از فاکتورهای مهم ایجاد دکوراسیون مدرن هستد. وسایل دکوراسیون اتاق در سبک مدرن نیز معمولا به میز٬ کاناپه و وسایل معدود دیگری محدود می‌شوند.

در ادامه با توجه به ویژگی‌های گفته شده برای سبک دکوراسیون مدرن، نمونه‌هایی از وسایل استفاده شده در سبک مدرن، اتاق خواب، اتاق نشیمن و آشپزخانه‌های مدرن را معرفی کرده‌ایم.

سبک دکوراسیون مدرن

دکوراسیون مدرن چیست

سبک دکوراسیون  مدرن به دلیل وجود مبلمان و وسایل نوآورانه، بسیار خاص و ویژه است. در  سبک دکوراسیون مدرن هنرمندان و طراحان مشهور بسیاری برای طراحی وسایل خانگی و مبلمان کوشیده‌ و مبلمان و وسایل فوق العاده زیبایی طراحی کرده‌اند که به نوعی باعث تعریف سبک مدرن می‌شوند.
همچنین بخوانید: دکوراسیون امروزی یا مدرن ؟ کدام بهتر است؟ تفاوت ها و شباهت ها

مدل‌های مبلمان سبک مدرن معمولا گران قیمت هستند، اما کپی‌هایی ار این نوع مبلمان نیز وجود دارند که به همان شکل بوده، همان کارایی را برای خانه شما دارند و قیمت این مبل ها نیز نسبتا پایین‌تر است و می‌توانید آن‌ها را برای منزل خود تهیه کنید. توجه کنید که در سبک مدرن نباید فضای خانه شلوغ باشد و به همین دلیل نیز تعداد مبلمان استفاده شده در آن بسیار کم است. این امر باعث می‌شود که انتخاب‌های محدودی در وسایل خانه داشته باشید. به همین دلیل نیز برای تزئین خانه به صورت مدرن می‌توانید یک تکه زیبا از سبک مدرن، مانند کاناپه‌ای ساده و مدرن با رنگی خنثی، را در منزل بگذارید و آن را با تکه‌های دیگری که به سبک مدرن ارتباطی ندارند، تکمیل کنید.

مبلمان اسفاده شده در سبک مدرن همانند سایر سبک‌های جدید نظیر سبک دکور مینیمال تنها در فرم‌های مورد نظر و بدون هیچ گونه خطوط خمیده و یا پیچیدگی ساخته شده اند و جزییات اضافه ای همراه آن ها نیست. توجه کنید فضاهای داخلی در دکوراسیون سبک مدرن ارگانیک و طبیعی هستند و زیاد سخت گیرانه نیستند. این خصوصیت در تزیینات و وسایل این دکوراسیون به خوبی قابل مشاهده است.

سبک دکوراسیون مدرن

دکوراسیون مدرن چیست

هندسه‌های برجسته و فوق العاده زیبا با منحنی‌های زیبا و نقش‌هایی که آشنا نیستند به دکوراسیون مدرن یک جذابیت و دلنشینی خاصی بخشیده‌اند. چیزی که به سنگینی الگوها اضافه می‌کند پارچه‌های سنگین و بافت داری مانند کرباس و کشباف است. این پارچه‌ها که مخصوص دکوراسیون مدرن هستند امروزه هم طرفدار دارند و تولید و ساخته می‌شوند. در بین پارچه‌های متنوعی که اکنون استفاده می‌شود می‌توان الگوهایی از این دست را هم دید.

نورپردازی که در سبک مدرن استفاده می‌شود به دکوراسیون مدرن حالتی نمایشی می‌بخشد. لوازم روشنایی که در این سبک استفاده می‌شوند از جذابیت هنری و ویژه‌ای برخوردار هستند، چرا که کانون توجه در دکوراسیون مدرن لوازم روشنایی می باشد. در ادامه به بررسی قسمت‌های مختلف خانه در دکوراسیون سبک مدرن می‌پردازیم.
آشپزخانه به سبک مدرن:

آشپرخانه‌ها در سبک و دکوراسیون مدرن در به نمایش گذاشتن آینده تمایل دارند. این آشپرخانه‌ها با وسایل نمایشی و براق نو و جدید و رنگ‌های درخشنده و با لبه‌های برش خورده به نمایش گذاشته می‌شوند. قوانین سادگی در این سبک شامل این است که کابینت ها دارای درهای ورقه‌ای هستند، اپن آشپزخانه دارای لبه ساده است و از مواد و ابزارهای شلوغ در آن استفاده نشده است.
همچنین بخوانید: رنگ مناسب آشپزخانه مدرن و ۱۳ طرح جذاب برای ترکیب رنگ آشپزخانه مدرن

آشپزخانه در دکوراسیون مدرن به این گونه است که باید کابینت‌های دردار را با کابینت‌هایی که مدل ساده دارند جایگزین کنید و کفپوش را چوب پنبه کنید و یا برای دیوارهای بین کابینت‌ها سرامیک‌های رنگی برگزینید.

دکوراسیون مدرن چیست

درسبک  دکوراسیون مدرن می‌توانید از آثار هنری سبک مدرن هم استفاده کنید که آن را تکمیل می‌کند و به راحتی آن‌ها را می‌توانید از فروشگاه لوازم هنری خریداری کنید. در سبک و دکوراسیون مدرن بیشتر از ترکیب رنگ‌های گرم و زمینی که بیشتر تمایل به رنگ‌های چوب‌های طبیعی دارند استفاده استفاده می‌شود و سایه‌هایی با رنگ‌های تیره به این ترکیب‌های رنگی افزوده می‌شود. و یک ویژگی که سبک مدرن دارد این است که در ترکیب رنگ‌های این سبک دکوراسیون قوانین زیادی وجود ندارد و می‌توانید هر رنگی را با هم ترکیب کنید و بیشتر رنگی با این سبک هماهنگ است. در این رابطه پیشنهاد می‌کنیم مطلب رنگ آشپزخانه‌های مدرن را نیز مطالعه کنید.
اتاق خواب با دکوراسیون مدرن:

در اتاق از یک تخت کوتاه استفاده کنید و دو پاتختی بگذارید و دو چراغ بر روی آن قرار دهید. برای تزیین اتاق نیز می‌توانید مجسمه بگذارید و یا روی دیوار نقاشی کنید. لوستر نصب کنید و کاغذ دیواری بکشید و قالیچه هم در اتاق بگذارید. همچنین می‌توانید یک میز آرایشی بگذارید با یک صندلی مدرن که باعث می‌شود اتاق زیبایی بیشتری داشته باشد. در مورد دکوراسیون اتاق خواب مدرن به طور کامل در مطالب قبلی صحبت کرده‌ایم که می‌توانید با مطالعه آن به ایده‌های بیشتری برای طراحی دکور این اتاق خانه برسید.

سبک دکوراسیون مدرن

دکوراسیون مدرن چیست
اتاق پذیرایی مدرن:

مکانی که بیانگر سلیقه و حس هنری صاحب خانه است اتاق پذیرایی می‌باشد. برای مبلمان اتاق پذیرایی در دکوراسیون مدرن می‌توان از مبل و کاناپه و یک میز در جلوی آن‌ها، میز ناهارخوری، دیوارهای رنگی، تلویزیون و وسایل دکوری دیگر استفاده کرد. برای مدرن نشان دادن اتاق پذیرایی می‌توان از چند شمع با رنگ‌های روشن استفاده کرد. توجه کنید بهتر است برای داشتن اتاق پذیرایی به سبک مدرن، مبل راحتی خریداری کنید؛ چرا که مبلمان کلاسیک و یا استیل برای این سبک مناسب نیستند.
همچنین بخوانید: کف پوش چوبی تیره و نکاتی برای استفاده از آن در دکوراسیون خانه

سبک دکوراسیون مدرن چیست
اتاق ناهار خوری مدرن:

اگر می‌خواهید حس خوبی در خانه مدرن خود داشته و از خوردن ناهار در کنار دوستان و خانواده خود نهایت لذت را ببرید، استفاده از میز ناهارخوری بزرگ شیشه‌ای با صندلی‌های زیبا در اتاق ناهارخوری سبک  دکوراسیون مدرن می‌تواند گزینه مناسبی باشد. برای تزیین نیز می‌توانید در بالای میز ناهارخوری از چراغ‌های دکوری استفاده کنید و در اتاق از پرده‌های تزیینی هم استفاده کنید.

خانه به سبک دکوراسیون مدرن چه ویژگی‌هایی دارد؟ توکامگ
سرویس بهداشتی مدرن:

رنگ‌های آبی روشن٬ بنفش، سبز و نارنجی به انسان آرامش روحی و جسمی می‌دهند. نورپردازی در این مکان باید ملایم باشد و از آینه‌های دیواری استفاده شود. مدرن بودن سرویس بهداشتی فقط استفاده از رنگ‌های سیاه و سفید نمی‌باشد و امروزه از طیف رنگی گوناگونی برای این مکان استفاده می‌شود.

خانه به سبک دکوراسیون مدرن چه ویژگی‌هایی دارد؟ توکامگ

درسبک دکوراسیون مدرن هرچه کمتر وسیله وجود داشته باشد مناسب‌تر است. فضای خالی٬ دیوارها و بین مبلمان بخش‌های فوقانی سقف به اندازه فضاهایی که از وسایل پر شده است با اهمیت هستند. مبلمان درسبک دکوراسیون مدرن باید خطوط صاف و ساده ای داشته باشند. روکش های مبلمان باید به رنگ‌های خنثی باشند مانند سفید یا سیاه. پارچه‌هایی که روی مبل کشیده می‌شوند باید از جنس نخ، پشم، کتان و کنف باشد تا طبیعی به نظر بیایند. اجزای دیگری که همراه مبلمان هستند نیز باید ساده بوده و وسایل اضافی نداشته باشند. کوسن‌ها هم باید دارای شکل‌های هندسی ساده باشند. در این سبک در کل همه چیز باید ساده و بدون زرق و برق باشد و حتی اگر می‌خواهید در خانه مدرن قالی نیز داشته باشید بایستی از قالی با شکل‌ها و خطوط ساده استفاده کنید.

سبک دکوراسیون مدرن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *