مقالات آموزشی

مبلمان مدرن منزل

مبلمان مناسب برای منزل شما

یکی ازمسائل مهم در خریداری مبلمان مدرن منزل این است که علاوه بر اینکه با دکوراسیون منزل هماهنگی داشته باشد، باعث شود در دید اول آرامش و نظم را در محیط حاکم کند. برای این منظور باید بدانیم چه مقدار از پذیرایی یا اتاق یا سایر نقاط منزل یا محل کار را می خواهیم با چیدن مبل پر کنیم. باید تصمیم بگیریم که آیا در یک فضا قرار است تنها مبلمان را در مرکز سالن قرار دهیم که در این صورت مبل هایی که دورتادور سالن را دربرمی گیرند انتخاب مناسبی هستند و یا قصد داریم در کنار آن میز ناهار خوری را هم داشته باشیم که در این صورت مبل های ال مانند انتخاب مناسب تری خواهند بود. مهم است چیزی که انتخاب میکنیم با فضا و هدف هماهنگی خوبی داشته باشد. مبل راحتی با شکلی خمیده برای مکان های کوچک کاربردی تر است به این علت که علاوه بر اینکه میتواند محلی برای دورهمی و جمع شدن افراد باشد، این ویژگی را دارد که محل مناسبی برای دیدن تلویزیون نیز باشد.

مبلمان مدرن منزل

اگر قصد دارید در محل پذیرایی تعداد میز و صندلی بیشتری داشته باشید پیشنهاد مناسب انتخاب یک تخت یا مبل تختی است که علاوه بر فراهم کردن نشیمن برای چندین نفر، فضای کمتری را نیز اشغال می کند. همیشه در خرید مبلمان به این نکته توجه داشته باشید که مبلمانی که انتخاب می کنید با سبک دکوراسیون منزل شما مطابقت داشته باشد، اگر سبک منزلتان مدرن و براق است از مبلمانی که دارای خطوط صاف و رنگ های متناسب است استفاده کنید.

مبلمان مناسب برای جلو تلویزیون

هنگام خرید مبلمان باید به این نکته توجه کنید که این مبل را برای چه استفاده‌ای و با چه هدفی می‌خواهید بخرید. اگر مکانی که قرار است برای آن مبل خریداری شود جایی است که به صورت خانوادگی و دسته جمعی در آن تلویزیون می‌بینید، انتخاب شما باید مبلمانی راحت جهت نشستن دائمی‌ و البته همراه با میزی مناسب برای گذاشتن ظروف پذیرایی باشد. در انتخاب نوع روکش و سایر موارد نیز دقت کنید و سعی کنید متناسب با نوع مکانی که مد نظر قرار داده اید خریدتان را انجام دهید.

مبلمان مدرن منزلانتخاب پارچه رومبلی

اگر منزل تان دارای ترکیبی از رنگ ها و طراحی های مختلف است، مبلی انتخاب کنید که ترکیبی از چندین سبک باشد. اگر سبک منزل تان سنتی است، یک مبل راحتی کلاسیک با پارچه ی مقاوم و رنگی خنثی متناسب با رنگ ها و لوازم دیگر منزل تان مناسب خواهد بود. از انتخاب رنگ های خاص و منحصر به فرد بیمی نداشته باشید زیرا این گونه رنگ ها باعث می شود منزل شما حس صمیمیت و شخصی بودن را منتقل کند. اگر در انتخاب رنگ و طرح های برجسته برای مبل تردید دارید، پیشنهاد مناسب انتخاب یک مبل عثمانی چرم است که می تواند میز قهوه خوری شما نیز باشد. این مبل حس تنوع خوبی به نشیمن منزل شما می دهد. هیچ گاه یک پارچه با طرح های بزرگ و شلوغ را برای یک اتاق کوچک انتخاب نکنید. معمولا برای مبلمان کلاسیک تر و رسمی تر از رنگ های روشن تر استفاده می شود. در محیط های شلوغ و پر رفت و آمد از پارچه های گلدار و طرحدار استفاده کنید زیرا در اماکنی که پر رفت و آمد هستند باعث می شود که لکه ها فوراً به چشم نیایند و در لابه لای نقوش محو شوند.

 

مبلمان مدرن منزلپارچه مبلی لاکچری

در هنگام خرید مبل قطعا یکی از مهمترین فاکتورها زیبایی است اما اینکه انتخاب ما تا چه اندازه مناسب است بستگی به هدف و محیط دارد. به طور مثال مبلمانی که روکش سفید مخملی دارد شاید ظاهر زیبایی داشته باشد اما برای محیطی که در آن کودکان یا حیوانات خانگی قرار دارند میتواند بسیار خطرناک باشد. روکش های چرم، بخصوص رنگ های تیره علاوه بر اینکه به راحتی تمیز می شوند و در نظافت مارا دچار مشکل نمی کنند، دوام بسیار بالایی نیز دارند. اگر مبلمانی که قصد خرید آن را داریم به منظور استفاده در محیط های باز و در معرض هوای آزاد است باید در نظر داشته باشیم که روکش آن ها در برابر لکه، آب و رنگ پریدگی در مقابل آفتاب مقاوم باشند. در نتیجه هنگام خرید مبل از پارچه های درجه یک و با کیفیت بالا استفاده کنید تا تغییر رنگ ندهد و طول عمر بیشتری داشته باشد. انتخاب مناسب برای خانه‌های کوچک‌تر پارچه‌های مخملی براق و پرزدار هستند که باعث می شوند فضای خانه بزرگ‌تر نشان داده شود. پارچه‌های مخملی مات و بدون پرز نیز برای خانه‌های بزرگ‌تر انتخاب بهتری هستند.

خرید مبلمان مدرن

بی شک یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در خرید مبلمان قیمت آن است. در نظر داریم که بودجه ما محدود و تعیین شده است و از طرفی قیمت های بسیار متنوعی در بازار موجود است. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که گاهی برای یک مدل مبل خاص در دو فروشگاه مختلف با تفاوت قیمت قابل توجهی مواجه شوید. این تفاوت قیمت گاهی به دلیل تفاوت میزان سود دریافتی از سمت دو فروشنده است اما اگر تفاوت خیلی زیاد بود بخاطر تفاوت کیفیت آن هاست. خوب است بدانید در صنعت مبلمان همیشه مشابه بودن مدل ها دلیل بر کیفیت یکسان آن ها نیست پس توجه داشته باشید که حتما از کیفیت پارچه، زیرکار مبلمان، جنس چوب و کیفیت رنگ حتما مطمئن شوید و از فروشنده بخواهید که به شما گارانتی مکتوب ارائه کند. یکی از موارد دیگری که برای خرید مد نظر قرار می دهید انتخاب محصول از برندهای معتبر است که رضایت مندی از آن ها بالا باشد.

مبلمان مدرن منزلخرید مبلمان مدرن منزل

با توجه با این موضوع که تقاضا برای خرید مبلمان در سال های اخیر افزایش یافته است، به طبع آن مراکز عرضه مبلمان و فروشگاه های مربوط به دکوراسیون نیز بسیار افزایش یافته اند. بنابراین بهترین کار این است که به فروشگاه های مختلف مراجعه کنید و نگاهی به کل محصولات آن بیندازید و با توجه به مواردی که گفته شد کالاهای مناسب تر را ارزیابی کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. زمان جستجو به کیفیت کالاهای ارائه شده، قیمت، و خدمات پس از فروش هم دقت کنید.

ابعاد استاندارد مبلمان پذیرایی و نشیمن

ارگونومی علمی است که درباره انسان و فیزیک بدنی او و ایمنی در محیط کار است. مبلمانی که انتخاب می کنید باید دارای خصوصیات ارگونومیکی باشد تا بدن شما آسیب نبیند. مبلمان ارگونومیک به افراد اجازه می دهد بدون هیج آسیبی فیزیکی (مخصوصا در کارهای طولانی مدت) بیشترین بازده را داشته باشند. پس انتخاب مبلمانی که با در نظر گرفتن تمامی فاکتورهای سلامتی ساخته شده باشد باعث میشود با خیال راحت تر از آن استفاده کنید و آسیب به فیزیک و سلامت بدنتان وارد نشود.

راهنمای مبلمان مدرن منزل

نحوه خرید مبلمان مدرن منزل

مبلمان مدرن منزل

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *