مقالات آموزشی

راهنمایی خرید آباژور

راهنمایی خرید آباژور

راهنمایی خرید آباژور

راهنمایی خرید آباژور :  همانطور که همه ما می دانیم قبل از خرید هر محصول باید یک سری اطلاعات در رابطه با آن محصول داشت این موضوع در خرید آباژور نیز صدق می کند و باید قبل از خرید به نکاتی که پایین تر گفته می شود توجه کرد اما به طور کلی آباژور یک وسیله دکورای است درحقیقت یک لامپ یا چراغ کلاهداری است که قابلیت جابه جای شدن و علاوه بر آن جنبه های تزینی نیز دارد  و امروز در بین مردم باب شده.

انواع  مختلف آباژور 

آباژور ها هم مانند دیگر وسایل تزینی  انواع و اقسام مختلفی دارد که از جمله آن می توان به

  • مدل رومیز
  • مدل تزیینی
  • مدل دیواری
  • مدل پایه دار

آباژورمدل رومیزی

مدل آباژور رومیزی علاوه بر اینکه نورپردازی اتاق و جنبه دکوری و زیبای دارد کاربرد آن در کنار مبلمان ، کنار تخت و روی میز است.

آباژورمدل تزیینی

این مدل از آباژور ها شباهت زیادی به دیگر آباژور ها دارد با این تفاوت که این مدل نسبت به دیگر مدل ها از جنبه تزیینی بالاتری برخوردار است که اغلب در کنار وسایل های بزرگ استفاده می شوند.

آباژورمدل دیواری

این مدل از آباژور ها بر خلاف دیگر مدل ها که از پایه برخوردارند فاقد پایه می باشند و به دیوار متصل می شوند.

آباژور مدل پایه دار

این مدل از آباژور بر خلاف دیگر مدل ها از پایه بلندی دارد و می توان از آنها به عنوان تنها منبع نور در فضای منزل استفاده کرد.

قبل از خرید آباژور باید به چه نکاتی توجه کرد؟

یکی از سوالاتی که ذهن هر مشتری را به خود مشغول می کند انتخاب آباژور مناسب برای منزل است.

همان طور که خودتان می دانید آباژور یکی از لوازم دکوراسیون داخلی است که انواع مختلف دارد که در بخش های بالایی به انواع آن اشاره شده اما حال می خواهیم با یک سری از موارد که باید در رابطه با آباژور و نکاتی که باید در حین خرید به آن توجه کرد صحبت کنیم.

اولین نکته ای که وجود دارد هماهنگی بین میز و آباژور است

منظور از همانگی میز و آباژور یعنی میز که قرار است آباژور را روی او قرار دهید باید از لحاظ شکلی یا رنگی با هم هماهنگ باشد به صورتی که اگر میز تان گرد بود کلاهک آباژورتان نیز گرد باشد اگر رنگ میزتان گردویی بود رنگ پایه آباژورتان نیز گردویی یا مایل به گردویی باشد و رنگ کلاهک اش هماهنگ با مبلمان منزل باشد.

قد و اندازه آباژور

انتخاب درست و اندازه آباژور یکی دیگر از نکاتی است که در حین خرید باید به آن توجه داشت به طور کلی اندازه مناسب آباژور دو سوم ارتفاع بر پایه اش است که اندازه ای مناسبی است.

اندازه کلاهک و پایه

برای کلاهک و پایه آباژور اندازه استاندارد خاصی وجود نداد زیرا این وسلیه تزیینی در اندازه های مختلف وجود دارد اما اصولا اندازه کلاهک باید بزرگتر از پایه آباژور باشد.

نوع و سبک آباژور

یکی دیگر از مواردی که در حین خرید باید توجه داشت نوع و سبک آباژور است یعنی اگر دکوراسیون منزل تان سبکی کلاسیک دارد مسلما استفاده از آپاژوری که سبکی کلاسیک دارد مناسب تر است یا اگر دکوراسیون منزل تان سبکی مدرن دارد استفاده از آپاژور مدرن بهتر است.

محل قرار گیری آباژور 

محل قرار گیری یکی از نکاتی است که در چیدمان لوازم منزل باید توجه زیادی کرد میزی که آباژور روی آن قرار میگیرد نباید خیلی کوتاه و کوچک باشد به شکلی که کلاهک آن از لبه های میز بیرون بزند زیرا که باعث می شود چیدمان را نافرم کند و از آن گذشته باعث می شود وقتی که از کنار آن رد می شوید لباس تان به آن گیر کند و بیوفتد.

 

اینستاگرام افرا سوفا

دیدگاهی در مورد “راهنمایی خرید آباژور

  1. صبا شکوه گفت:

    سلام قیمت اباژور پرا و میز tvرومیخوام

    1. afra گفت:

      سلام شماره تماس لطف کنید

    2. afra گفت:

      سلام دوست عزیز شماره تلفن بفرستین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *