مقالات آموزشی

مبل مدرن ومعرفی مدل ها

در طول روز شاهد استفاده زیادی از اصطلاح مبل مدرن و مبل کلاسیک در بازار و در تبلیغات مختلف هستیم و اکثر افراد احساس می‌کنند که به راحتی می‌تواند بین آنها تمایل ایجاد کنند. در حقیقت انتخاب این مبل‌ها فراتر از تشخیص‌های ساده و معمولی است و تنها در برخی موارد امکان شناخت آنها وجود دارد. با توجه به ابهامات و مسائلی که در مورد مبل‌های مختلف وجود دارند، در این پست قصد داریم به برخی از ویژگی‌های مبلمان مدرن بپردازیم و مقایسه بین آنها و مبل کلاسیک را انجام دهیم.

مبل مدرن

نکات مهم در خرید مبل مدرن

خرید مبل مدرن برای بسیاری از خانواده‌ها به عنوان یک هدف در طراحی دکوراسیون داخلی شناخته می‌شود و تلاش می‌کنند که هر طور شده از این سرویس مبلمان در منزل خود استفاده کنند. این در حالی است که انتخاب سرویس مبلمان به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و حتی در برخی موارد امکان استفاده از مبلمان مدرن در یک ساختمان وجود ندارد یا مستلزم تغییرات بزرگی است.

مبل مدرنبه طور کلی در جریان خرید وسفارش مبل مدرن باید فاکتورهای مختلفی را در نظر گرفت که ما در این پست به صورت تیتروار برای شما مشتریان گرامی توضیح می دهیم:

  • مبلمان مدرن چیست
  • تفاوت مبلمان مدرن کلاسیک
  • ویژگی‌های مبلمان مدرن
  • مدل‌های مبلمان مدرن
  • رنگ مبلمان مدرن
  • چوب مبلمان مدرن
  • پارچه و روکش مبلمان مدرن
  • چیدمان مبلمان مدرن
  • قیمت مبلمان مدرن
  • مبل مدرن یا مبل کلاسیک

 مبلمان مدرن چیست؟

اگرچه در مورد مبل کلاسیک به ارائه یک تعریف پرداختیم، در حقیقت در مورد مبلمان مدرن نمی‌توان به یک تعریف ساده بسنده کرد و برخی ویژگی‌های متعددی در آنها وجود دارد که باعث می‌شود ایجاد خلاقیت در آنها بسیار راحت باشد. سرویس مبلمان مدرن در حقیقت، به طراحی دکوراسیون اطراف و الگوهای سرد وابسته است و طراحان سعی بر این دارند که چندان به ترکیب رنگی آن توجه نکنند. در واقع، مهم‌ترین ویژگی مبلمان مدرن این است که تنوع رنگی آن‌ها بیشتر به صورت یکپارچه و تک رنگ هستند که چندان برای زیبایی به استفاده از چوب متکی نیستند.

 

 تفاوت مبلمان مدرن و کلاسیک

تفاوت مبل مدرن و مبل کلاسیک به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و از جهات مختلف می‌توان آنها را مورد بررسی قرار داد. به عنوان مثال، از لحاظ طراحی، در مبل کلاسیک توجهی زیادی به ظرافت و جزئیات می‌شود که اصولاً با استفاده از چوب و با روش‌های منبت کاری ایجاد می‌شود. این در حالی است که در سرویس مبلمان مدرن بیشتر به استفاده از رنگ‌های جدید، و پوشش با استفاده از پارچه‌ها و روکش‌های مختلف توجه می‌شود.

مبل مدرنهمچنین در چینش مبلمان مدرن معمولاً الگوی خاصی وجود ندارد و طراح دکوراسیون می‌تواند با پشتوانه سلیقه خود و با توجه به الگوی داخلی ساختمان، آن‌ها را بچیند. در حالی که چیدمان مبل کلاسیک ثابت بوده و طراح نمی‌تواند آنها را چندان تغییر دهد.

 ویژگی‌های مبلمان مدرن

برای شناخت بیشتر هر پدیده‌ای، باید به ویژگی‌ها و مشخصات آن توجه شود و به همین دلیل در ادامه به برخی از ویژگی‌های مبل مدرن خواهیم پرداخت و آنها را در شکل‌های مختلفی توضیح می‌دهیم.

 مدل‌های مبل مدرن

اگرچه طراحان دکوراسیون ترجیح می‌دهند که در مورد سرویس مبلمان مدرن چندان خود را در مدل‌ها و الگوهای مختلف محدود نکنند، اما چند مدل معروف از آنها در بازار وجود دارد که مخاطبان تمایل بیشتری به استفاده از آنها دارند. برخی از این مدل‌ها عبارتند از:

 

 مبل پالمیرا

مبل مدرن

 

مبل لوسو

 

مبل رویال

مبل دیاموند

 مبل پرا

 پارچه و روکش مبل مدرن

تنوع و تراکم رنگ در مبلمان مدرن بسیار کمتر است و ترجیحاً از یک رنگ خالص استفاده می‌شود. از طرف دیگر جنس این پارچه‌ها ممکن است با توجه به انتخاب شرکت سازنده متفاوت باشد؛ اما در اکثر گزینه‌های انتخابی، چرم مصنوعی به عنوان اصلی‌ترین پارچه و روکش مبلمان استفاده می‌شود. البته پارچه‌هایی مانند حریر، ساتن و ابریشم به دلیل جلای براق خود در نشان دادن تگ رنگها، به عنوان گزینه‌های بعدی استفاده می‌شود.

 چیدمان مبلمان مدرن

یکی از بزرگترین مزایای استفاده از مبلمان مدرن، به چیدمان آنها برمی گردد که امکان ایجاد خلاقیت بیشتری به طراحان دکوراسیون می‌دهد. اگرچه مدل‌های مختلفی از آنها ساخته شده است، اما چیدمان مبلمان مدرن از الگوی خاصی پیروی نمی‌کند و طراح می‌تواند آنها را به شکل‌های مختلفی در فضای داخلی منزل قرار دهد.

 قیمت مبلمان مدرن

برای تعیین قیمت مبل مدرن شاخص‌های متعددی وجود دارد که شامل چوب استفاده شده، برند تولید کننده مبل، روکش و پارچه استفاده شده در مورد، رنگ بندی‌های متنوع آنها، مدل‌های مختلف آنها و همچنین بزرگ و کوچک بودن آنها وابسته است. حتی قیمت این مبل‌ها در شهرهای مختلف نیز متفاوت است.

 مبل مدرن یا مبل کلاسیک؟

برای انتخاب بین مبل مدرن و مبل کلاسیک باید به مقایسه ویژگی آنها بپردازیم:

  • مبل‌های کلاسیک بزرگتر هستند و برای فضاهای بزرگ انتخاب بهتری محسوب می‌شوند؛
  • تنوع رنگی در مبلمان مدرن بالاتر است، اما رنگ مبلمان کلاسیک شلوغ‌تر است؛
  • چوب در مبلمان کلاسیک نقش پررنگی دارند، اما در مبلمان مدرن بیشتر جنبه استحکام آن اهمیت دارد؛
  • هماهنگی و دکوراسیون داخلی منزل نقش مهمی در انتخاب نوع مبلمان دارد؛
  • به جز برخی موارد استثنایی، قیمت مبل کلاسیک از مبلمان مدرن بیشتر است.

گروه صنعتی افرا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *