مقالات آموزشی

صندلی ناهارخوری

  صندلی ناهارخوری را می توان مهم ترین بخش فضای غذاخوری دانست . صندلی ناهار خوری از پر استفاده ترین وسایل هر خانه است که در طول شبانه روز و در صرف هر وعده غذایی مورد استفاده قرار می گیرد . سرویس ناهار خوری به طور کل شامل میز و صندلی ها است که به همراه دیگر وسایل دکوری مانند بوفه ظروف ، تکمیل کننده فضای غذاخوری است . خرید میز و صندلی مناسب در چیدمان این فضای پر کاربرد بسیار مهم است ؛ زیرا تمامی افراد به طبع می خواهند هر وعده غذا خود را بر روی میز و صندلی راحت ، کارآمد و زیبا صرف کنند تا از غذا خود لذت ببرند و چیدمانی خاص را در خانه خود به وجود بیاورند .

خرید صندلی ناهارخوری

انتخاب صندلی در خرید سرویس ناهار خوری بخش مهمی از آن را تشکیل می دهد . صندلی ناهار خوری باید از راحتی و زیبایی برخوردار باشند و با دیگر چیدمان خانه مانند مبل ها همخوانی داشته باشد . چیدانه به همراه تولیدی افرا در این مطلب سعی کرده چند مورد از نکات تهیه صندلی ناهار خوری را به شما معرفی کند تا خریدی بهینه داشته باشید .

چه مدل صندلی، برای چه سبک چیدمانی ؟

از مدرن تا کلاسیک ، طرح چستر و یا طرح های راحتی ؛ از هر مدل و سبکی از صندلی می توانید برای ناهار خوری خود استفاده کنید . انتخاب مدل و سبک صندلی ها کاملا بر اساس سلیقه افراد است اما بهتر است سلیقه را پیرو با اصول پیش برد تا کامل ترین انتخاب را داشت .

 

  • صندلی ناهار خوری راحتی

صندلی ناهار خوری در درجه اول باید از راحتی مناسب بهره مند باشد . این راحتی وابسته به سبک صندلی نیست و در تمامی طرح ها حتی کلاسیک های پر کار و سنگین این راحتی باید در نشیمن و تکیه گاه آن وجود داشته باشد .

  • تناسب صندلی ناهارخوری با دکوراسیون خانه

صندلی هایی که خریداری می کنید باید در مدل ساخت بدنه ، روکش و رنگ با دیگر وسایل خانه هماهنگی داشته باشد . اگر مبل های شما طرحی کلاسیک دارد بهتر است صندلی ها نیز با همان طرح باشد ، یا اگر زمینه رنگی چیدمان تان آبی است بهتر است رنگ صندلی ها را متناسب با رنگ آبی یا در طیف آن انتخاب کنید .

ابعاد و تعداد صندلی هم مهمه !

صندلی ناهارخوری بر اساس طراحی متفاوت شان از ابعاد منحصر به فردی بخوردار هستند . صندلی ناهار خوری  اگر بسیار بزرگ باشد حجم زیادی از میز را اشغال می کند و مانع از کارایی آن می شود و اگر بسیار کوچک باشد حالت نشیمن صحیحی را ایجاد نمی کند . توجه به ارگونومی انسانی از موارد مهمی است که باید در طراحی صندلی ناهارخوریرعایت شده باشد . تولیدی افرا با توجه به این مهم صندلی هایی مناسب را طراحی کرده که فرد در موقعیتی مناسب قرار داده و راحتی را نیز برای او به ارمغان می آورد .
از لحاظ تعداد صندلی ناهار خوری نیز بهتر است به ابعاد میز ناهار خوری توجه شود . در میز های مستطیل ، اگر اندازه استاندارد صندلی را ۵۰ سانتی متر در نظر بگیریم ؛ در یک میز با ابعاد ۲۱۰ در ۱۱۰ مناسب برای قرار گیری هشت صندلی است . برای میز های گرد نیز باید به قطر میز توجه کرد و بر اساس آن هر صندلی دور آن چید .

بهترین متریال ها برای صندلی ناهارخوری

صندلی ها را به متریال های متنوعی طراحی می کنند ؛ اما در بین تمامی این متریال های گوناگون چوب بهترین و زیبا ترین آن است . چوب با تمامی دکوراسیون ها هماهنگ می شود ، زیبایی و جلوه ای همیشگی دارد ، از مقاومت و ماندگاری بالایی برخوردار است  و مورد سلیقه اغلب افراد است . برند صدرا چوب با ارائه بهترین انواع چوب ها در تولیدات خود توانسته صندلی هایی مقاوم ، خاص و کارآمد را تولید کند .
چوب اما در بدنه صندلی بکار می رود و بخش مهمی از صندلی نشیمن و تکیه گاه آن است . در مدل های بسیاری ، مانند صندلی لهستانی ، این بخش ها با چوب یک تکه کار شده اما در مدل های دیگر مانند صندلی راحتی ، بخش نشیمن را با فوم های سرد پر کرده و روی آن را با متریال های متفاوتی پوشانده اند .
بهترین متریال ها برای رویه صندلی ، چرم های مصنوعی ، پارچه های جیر و مخمل ، پارچه کتان و پلی استر است . این پارچه ها مقاومت خوبی دارند و از لحاظ زیبایی و تنوع رنگ ، مناسب هستند .

 

خرید صندلی ناهارخوری

 

 

نیمکت، جایگزینی پر کاربرد صندلی ناهارخوری

تنوع همیشه کارآمد است و تنوع در خرید صندلی ناهار خوری نیز می تواند سرویسی خاص را برای شما پدید بیاورد . استفاده از نیمکت ها یکی از موارد جایگرین صندلی است . نیمکت ها صندلی ناهارخوری هایی بدون تکیه گاه هستند که استفاده های گوناگونی از آن ها می توان داشت .

 

  • فضای کمتر

نیمکت ها در صورت کوچک بودن فضا غذا خوری ، به راحتی زیر میز قرار می گیرند و فضا کمی را اشغال می کنند .

  • قرار گیری مناسب

نیمکت ها را می توان در کنار دیوار قرار داد تا قرار گیری مناسبی برای نشستن افراد ایجاد کند . این موضوع در کاربری میز ناهار خوری نیز تنوع به وجود می آورد و می توان موقعیت آن را با توجه به نیمکت  تغییر داد.

  • کاربری های زیاد

نیمکت را می توان در فضا های دیگر مانند پذیرایی و نشیمن نیز مورد استفاده قرار داد و یا زمانی که مهمان های زیادی دارید لازم نیست صندلی ناهارخوری را جا به جا کنید ، مهمانان می توانند با نشستن بر روی نیمکت در نشیمن نیز حضور داشته باشند .

“خرید صندلی ناهار خوری کار دشواری نیست و با دانستن چند نکته چیدمان داخلی می توان سرویسی زیبا ، کارا و مقرون به صرفه تهیه کرد . پیشنهاد ما به شما ، تولیدی افرا است که با سابقه طولانی در زمینه تولید انواع مصنوعات چوبی ، صندلی استاندارد و منحصر به فرد را به شما عرضه می کند .”

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *