دسته‌بندی نشده

خرید مبلمان

وقتی تصمیم برای تهیه خرید مبلمان برای منزل خود دارید، یکی از مهمترین مواردی که پیش از خرید مبلمان باید شما درنظر داشته باشید، سبک مبلمان است. مبلمان در کشور ایران به سه دسته کلی تقسیم بندی می‌شوند اما این به این معنا نیست که در دنیا سبک مبلمان محدود به این سه مورد می‌شود،بلکه مبلمان در سبک‎ها و انواع مختلفی وجود دارند. این سه سبک کلی شامل مبلمان راحتی، مبلمان کلاسیک و مبلمان استیل می‌باشد.
هنگامی که به این سبک‌ها و ویژگی‌های آن آگاه باشید، به راحتی می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام یک مناسب منزل شما هستند. بنابراین در ادامه به بررسی هریک از این سبک‌ها می‌پردازیم. پس از شناخت هریک از این سبک‌ها به سادگی می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام یک مطابق با سلیقه شما و مناسب جهت استفاده در منزل شما هستند.

مبل استیل 

مبل استیل یکی از پرطرفدارترین انواع مبلمان در میان ایرانی‌ها است. درواقع اسم این مبلمان به اشتباه از واژه انگلیسی استایل گرفته شده است. مبل استیل نسبت به سایر انواع مبلمان دارای وزن بیشتری است. این نوع از مبلمان به دلیل تزئینات بسیار زیادی که در ساختارش بکار رفته است، یک مبل سلطنتی و مجلل به شمار می‌رود و بیشتر مناسب پذیرایی از مهمانان است.
 مبل استیل به دلیل ساختار خشک و سفتی که دارد مناسب استفاده در نشیمن برای اعضای خانواده و استفاده طولانی مدت نیست چراکه در طی استفاده طولانی موجب خستگی بدن می‌شود. بنابراین در بسیاری از خانه‌های ایرانی دیده می‌شود که دو دست مبل راحتی و استیل در منزل خود قرار می‌دهند که مبل استیل جهت پذیرایی از مهمانان و مبل راحتی برای استفاده اعضای خانواده در طول روز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ساختار مبل استیل

تزئینات بکار رفته در ساختار مبل استیل عموما در تاج، پایه‌ها و دسته‌ها شامل تزئینات زیاد به صورت منبت‌کاری و طرح و نقش‌های مختلف است و چوب و کلاف بکار رفته در این نوع مبلمان به دلیل آنکه می‌بایست دارای استحکام و دوام بالا باشند، عموما از جنس چوب‌های مقاوم نظیر راش، گردو و… ساخته می‌شوند، به همین دلیل نیز قیمت مبل استیل تا حدودی نسبت به سایر مبلمان بالاتر می‌باشد. مبلمان استیل نسبتا ارتفاع بالاتری داشته و از زمین فاصله بیشتری دارد. از این نوع مبلمان بیشتر در سبک‌های کلاسیک و سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مبل راحتی 

مبلمان راحتی نیز یکی دیگر از انواع پرطرفدار مبلمان هستند که بیشتر در سبک‌های دکوراسیون مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرند. مبلمان راحتی همان‌گونه که از نام آنها پیدا است، دارای ساختاری نرم و راحت هستند و کاملا مناسب استفاده اعضای خانواده در طول روز است. این نوع مبلمان وزن کمتری نسبت به مبل استیل داشته و در ارتفاع پایین‌تری نسبت به زمین قرار می‌گیرند، دارای دسته‌های پهن بوده، عموما ساختاری نرم داشته و از جنس پارچه تشکیل می‌شوند.


جنس پارچه و رنگبندی مبل راحتی نیز بسیار متنوع بوده و می‌توان در طیف بسیار بالایی از جنس‌ها و رنگ‌ها پارچه این نوع مبل را تهیه نمود.تنها نیاز است که به سلیقه، هدف و نیاز خود آگاه باشید تا بدین ترتیب بهتر جنس و نوع پارچه را برای مبل راحتی خود انتخاب نمایید.

انواع مبل راحتی

مبلمان راحتی در انواع گوناگونی نظیر مبل ال شکل، مبل تخت‌خواب شو، مبل لاوست، کاناپه و… تقسیم بندی می‌شود که شما می‌توانید با توجه به نیاز و سلیقه خود هریک از انواع آن را انتخاب نمایید. مبلمان تخت‌خواب شو علاوه بر ویژگی اصلی دارای خاصیت دیگری نیز هستند که امکان تبدیل به تخت‌خواب را دارند، این نوع مبلمان کاملا مناسب خانه‌های کوچک است و حتی در خانه‌های بزرگ هم وسیله‌ای کاربردی در زمانی است که مهمان به خانه شما می‌آید. 
مبلمان ال شکل هم یکی از انواع بسیار پرطرفدار مبلمان راحتی هستند و به دلیل شکل ظاهری که دارا هستند، بسیار مناسب منازل کوچک هستند، چراکه به راحتی در کنج خانه جای گرفته و سایر فضای موجود را برای چیدمان سایر لوازم فراهم می‌نماید.

مبل کلاسیک

یکی از شیک‌ترین و مجلل‌ترین انواع مبلمان، مبل‌های کلاسیک هستند، مبل‎‌های کلاسیک نیز همانند مبلمان استیل، در پایه‌ها، دسته‌ها و تاج خود دارای تزئینات و منبت‌کاری‌هایی است اما مقدار این تزئینات بسیار کمتر از مبلمان استیل است و به طور کلی چوب کمتری در ساختار آن بکار رفته است. به همین علت نسبت به مبلمان کلاسیک دارای قیمت پایین‌تری است. مبلمان کلاسیک نیز به دلیل ظاهر بسیار زیبا و مجللی که دارند بیشتر جهت پذیرایی از مهمانان در سالن‌های پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
این سبک از مبلمان هم بسیار مناسب دکوراسیون کلاسیک و تا حدودی سنتی است. 

هریک از انواع این مبلمان را به صورت تک سبکی و یا به صورت ترکیبی می‌توانید مورد استفاده قرار دهید. تنها موردی که باید به آن توجه نمایید، دقت در هماهنگی چیدمان این لوازم و وسایل است تا ترکیب هریک از این سبک‌ها در کنار یکدیگر، ظاهری آشفته و نامنظم را به وجود نیاورد.
هریک از این مبلمان در ابعاد، جنس کلاف، جنس پارچه، رنگ و انواع مختلفی در بازار موجود هستند و هریک با توجه به ویژگی‌ها و ساختاری که دارند، دارای قیمت‌های متفاوتی هم می‌باشند.بنابراین نمی‌توان قیمت مشخصی برای هریک از آنها درنظر گرفت و همان‌گونه که پیشتر هم به آن اشاره شد، قیمت مبلمان کلاسیک و استیل به دلیل استفاده از تزئینات زیاد و چوب‌های گران‌قیمت، نسبت به مبلمان راحتی بالاتر هستند.
پس از انتخاب نوع و سبک مبلمان، مسئله‌ای که اهمیت دارد، نوع چیدمان این مبلمان است که هریک از سبک‌های مبلمان نیز دارای قوانین و قوائد چیدمان مخصوص به خود هستند که با رعایت این موارد، دکوراسیونی بسیار زیبا و منحصر به فرد خواهید داشت.
حال با آگاهی از هریک از سبک‌های مبلمان و با درنظر گرفتن سلیقه و نیاز خود می‌توانید سبک مبلمان مورد نظر خود را پیدا نمایید. اما درنظر داشته باشید هنگامی که سبک و نوع مبلمان خود را انتخاب نمودید، سایر لوازمی که در کنار مبلمان قرار می‌دهید می‌بایست هماهنگ با سبک مبلمان شما باشد تا این تعادل و هماهنگی در کل دکوراسیون فضای شما برقرار شده و ظاهر زیبایی به آن ببخشد.
بنابراین انتخاب سبک مبلمان کاملا وابسته به نیاز و هدف شما از تهیه مبل، سلیقه شما، فضای در اختیار شما و سبک منزل شما است.

مبل مدرن

در طول روز شاهد استفاده زیادی از اصطلاح مبل مدرن و مبل کلاسیک در بازار و در تبلیغات مختلف هستیم و اکثر افراد احساس می‌کنند که به راحتی می‌تواند بین آنها تمایل ایجاد کنند. در حقیقت انتخاب این مبل‌ها فراتر از تشخیص‌های ساده و معمولی است و تنها در برخی موارد امکان شناخت آنها وجود دارد. با توجه به ابهامات و مسائلی که در مورد مبل‌های مختلف وجود دارند، در این پست قصد داریم به برخی از ویژگی‌های مبلمان مدرن بپردازیم و مقایسه بین آنها و مبل کلاسیک را انجام دهیم.

نکات مهم در خرید مبل مدرن

خرید مبل مدرن برای بسیاری از خانواده‌ها به عنوان یک هدف در طراحی دکوراسیون داخلی شناخته می‌شود و تلاش می‌کنند که هر طور شده از این سرویس مبلمان در منزل خود استفاده کنند. این در حالی است که انتخاب سرویس مبلمان به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و حتی در برخی موارد امکان استفاده از مبلمان مدرن در یک ساختمان وجود ندارد یا مستلزم تغییرات بزرگی است.

مبل مدرن

به طور کلی در جریان خرید وسفارش مبل مدرن باید فاکتورهای مختلفی را در نظر گرفت که ما در این پست به صورت تیتروار برای شما مشتریان گرامی توضیح می دهیم:

 مبلمان مدرن چیست؟

اگرچه در مورد مبل کلاسیک به ارائه یک تعریف پرداختیم، در حقیقت در مورد مبلمان مدرن نمی‌توان به یک تعریف ساده بسنده کرد و برخی ویژگی‌های متعددی در آنها وجود دارد که باعث می‌شود ایجاد خلاقیت در آنها بسیار راحت باشد. سرویس مبلمان مدرن در حقیقت، به طراحی دکوراسیون اطراف و الگوهای سرد وابسته است و طراحان سعی بر این دارند که چندان به ترکیب رنگی آن توجه نکنند. در واقع، مهم‌ترین ویژگی مبلمان مدرن این است که تنوع رنگی آن‌ها بیشتر به صورت یکپارچه و تک رنگ هستند که چندان برای زیبایی به استفاده از چوب متکی نیستند.

 تفاوت مبلمان مدرن و کلاسیک

تفاوت مبل مدرن و مبل کلاسیک به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و از جهات مختلف می‌توان آنها را مورد بررسی قرار داد. به عنوان مثال، از لحاظ طراحی، در مبل کلاسیک توجهی زیادی به ظرافت و جزئیات می‌شود که اصولاً با استفاده از چوب و با روش‌های منبت کاری ایجاد می‌شود. این در حالی است که در سرویس مبلمان مدرن بیشتر به استفاده از رنگ‌های جدید، و پوشش با استفاده از پارچه‌ها و روکش‌های مختلف توجه می‌شود.

مبل مدرن

همچنین در چینش مبلمان مدرن معمولاً الگوی خاصی وجود ندارد و طراح دکوراسیون می‌تواند با پشتوانه سلیقه خود و با توجه به الگوی داخلی ساختمان، آن‌ها را بچیند. در حالی که چیدمان مبل کلاسیک ثابت بوده و طراح نمی‌تواند آنها را چندان تغییر دهد.

 ویژگی‌های مبلمان راحتی مدرن

برای شناخت بیشتر هر پدیده‌ای، باید به ویژگی‌ها و مشخصات آن توجه شود و به همین دلیل در ادامه به برخی از ویژگی‌های مبل مدرن خواهیم پرداخت و آنها را در شکل‌های مختلفی توضیح می‌دهیم.

 مدل‌های مبل مدرن

اگرچه طراحان دکوراسیون ترجیح می‌دهند که در مورد سرویس مبلمان مدرن چندان خود را در مدل‌ها و الگوهای مختلف محدود نکنند، اما چند مدل معروف از آنها در بازار وجود دارد که مخاطبان تمایل بیشتری به استفاده از آنها دارند. برخی از این مدل‌ها عبارتند از:

 مبل راحتی پالمیرا

مبل مدرن

مبل راحتی لوسو

مبل راحتی رویال

مبل راحتی دیاموند

 مبل راحتی پرا

 پارچه و روکش مبل مدرن

تنوع و تراکم رنگ در مبلمان مدرن بسیار کمتر است و ترجیحاً از یک رنگ خالص استفاده می‌شود. از طرف دیگر جنس این پارچه‌ها ممکن است با توجه به انتخاب شرکت سازنده متفاوت باشد؛ اما در اکثر گزینه‌های انتخابی، چرم مصنوعی به عنوان اصلی‌ترین پارچه و روکش مبلمان استفاده می‌شود. البته پارچه‌هایی مانند حریر، ساتن و ابریشم به دلیل جلای براق خود در نشان دادن تگ رنگها، به عنوان گزینه‌های بعدی استفاده می‌شود.

 چیدمان مبلمان مدرن

یکی از بزرگترین مزایای استفاده از مبلمان مدرن، به چیدمان آنها برمی گردد که امکان ایجاد خلاقیت بیشتری به طراحان دکوراسیون می‌دهد. اگرچه مدل‌های مختلفی از آنها ساخته شده است، اما چیدمان مبلمان مدرن از الگوی خاصی پیروی نمی‌کند و طراح می‌تواند آنها را به شکل‌های مختلفی در فضای داخلی منزل قرار دهد.

 قیمت مبلمان مدرن

برای تعیین قیمت مبل مدرن شاخص‌های متعددی وجود دارد که شامل چوب استفاده شده، برند تولید کننده مبل، روکش و پارچه استفاده شده در مورد، رنگ بندی‌های متنوع آنها، مدل‌های مختلف آنها و همچنین بزرگ و کوچک بودن آنها وابسته است. حتی قیمت این مبل‌ها در شهرهای مختلف نیز متفاوت است.

 مبل مدرن یا مبل کلاسیک؟

برای انتخاب بین مبل مدرن و مبل کلاسیک باید به مقایسه ویژگی آنها بپردازیم:

  • مبل‌های کلاسیک بزرگتر هستند و برای فضاهای بزرگ انتخاب بهتری محسوب می‌شوند؛
  • تنوع رنگی در مبلمان مدرن بالاتر است، اما رنگ مبلمان کلاسیک شلوغ‌تر است؛
  • چوب در مبلمان کلاسیک نقش پررنگی دارند، اما در مبلمان مدرن بیشتر جنبه استحکام آن اهمیت دارد؛
  • هماهنگی و دکوراسیون داخلی منزل نقش مهمی در انتخاب نوع مبلمان دارد؛
  • به جز برخی موارد استثنایی، قیمت مبل کلاسیک از مبلمان مدرن بیشتر است.

گروه صنعتی افرا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *